Justament dilluns 4 arrenca la iniciativa de Barcelona Global amb un tour de force de Matthias Goerne i Leif Ove Andsnes amb la integral dels cicles de Schubert, en tres dies gairebé consecutius, i, el dia que queda enmig, hi ha Solokov! Tot això al Palau de la Música. A L’Auditori, Rias Kammerchor farà un programa integrat per dos rèquiems, el de Victoria i el de Vivancos, mentre que dissabte 9 i diumenge 10 tenim l’estrella de la batuta centreeuropea, Kent Nagano, que ve a Barcelona per primer cop amb un programa amb perfum parisenc. A més, l’OBC acuta al Teatre Nacional en un homenatge a Carles Santos. El Liceu no es queda enrere, i programa Rodelinda (8 de març), de Händel, i Hamlet (7 de març), d’Ambroise Thomas.
Aquesta germanor entre els tres equipaments principals, Liceu, Palau de la Música i L’Auditori, es complementa amb un festival de ciutat, l’Obertura City +, on hi trobarem talent emergent en espais emblemàtics i centres cívics. Alguns dels protagonistes del programa són KamBrass Quintet, Mercedes Gancedo, Bernardo Rambeaud, cambra de l’OBC, Keybart Ensemble, Marc Heredia, Pau Codina, Jaume Guri, Lluïsa Espigolé, Cor Mitjans i Cor Petits de l’Orfeó Català, Orquestra del Conservatori del Liceu, amb Manel Valdivieso, Cosmos Quartet i Funktion Ensemble.
Però aquesta és també la setmana del 6è Fòrum Barcelona Clàssica, amb Joaquim Garrigosa, fins ara director de L’Auditori, i Rubén Gimeno, director titular de l’OSV, per parlar de l’univers de les orquestres. Especialment, la diferència entre la missió de les orquestres públiques i les privades, en quins casos podem emprar el terme “popular” en el repertori i si serveix per captar nou públic, fins a quin punt es pot arriscar (programació conservadora versus programació oberta a la innovació), música i cinema, BSO, en quines condicions? Té sentit musical en la programació d’una orquestra? Quina validesa té l’orquestra simfònica al segle XXI? Ho debatrem amb la moderació d’Aina Vega i Rofes. Al Club Wagner, dimecres 6 de març a les 19h. No hi falteu!
Concerts destacats de la setmana (4 – 10 de març) |
Matthias Goerne & Leif Ove Andsnes |
Dilluns 4 de març, Palau de la Música. 20:00h, 20-50€ |
Matthias Goerne & Leif Ove Andsnes ens oferiran “La bella molinera” de Schubert. Més informació |
L'OBC al TNC |
Dimarts 5 de març. TNC, 20h. 24€ |
Jordi Oriol, qui va treballar amb Carles Santos en la seva última creació, presenta un espectacle musical a partir de l’obra simfònica del genial compositor i la batuta transgressora de Wanda Pirtrowska al capdavant de l’Orquestra Simfònica de Barcelona i Nacional de Catalunya. Més informació |
Fòrum Barceolna Clàssica al Club Wagner: hits populars |
Dimecres 6 de març. Club Wagner, 19:00h. |
Un fenomen que està omplint els auditoris a vessar és que les orquestres de música clàssica toquin bandes sonores i altres hits populars. En parlarem amb un director avesat a dirigir aquest repertori com Rubén Gimeno. L’acompanyarà el fins ara director artístic de L’Auditori Joaquim Garrigosa. Més informació |
Lluïsa Espigolé (piano preparat) |
Dijous 7 de març, Fundació Mies van der Rohe. 20:30h, Gratuït. |
Lluïsa Espigolé ens oferirà sonates i interludis de Cage per a piano preparat. Més informació |
Rodelinda de Händel |
Divendres 8 de març, Gran Teatre del Liceu. 20:00h. 13-270€ |
Rodelinda és una òpera fidel a l’esperit de la música i de la història immortalitzada per la ploma magistral de Georg Friedrich Händel. Aquesta producció compta amb el repartiment ideal per a una de les òperes que més bé sintetitzen l’esperit de l’òpera seria del primer terç del segle XVIII, amb el protagonisme del gran contratenor Bejun Mehta, veritable especialista en aquest repertori. Compra d'entrades. Més informació |
Kent Nagano: La consagració de la primavera |
Dissabte 9 de març, 19:00h. L'Auditori, 10-75€ |
Ja fa més de 100 anys de l’estrena de la Consagració a París —amb crits, batusses i aplaudiments desfermats— i l’obra de Stravinsky no ha perdut ni un gram de la seva modernitat: el ritme, el color, la força i l’energia de la música de Stravinsky segueixen plenament vigents en la que és, de llarg, l’obra més interpretada de l’autor i la més estimada pel públic. Més informació |
Hamlet de Ambroise Thomas |
Diumenge 10 de març, 18:00h. Gran Teatre del Liceu, 14-279€ |
El Liceu presenta, en versió concert, una òpera d'Ambroise Thomas, representant excel·lent del drama líric francès. Thomas va escriure una versió de l’obra original molt particular i celebrada, amb un final semifeliç i a mig camí entre la grand opéra i el bel Cant romàntic. El baríton Carlos Álvarez i la soprano Diana Damrau encapçalen un repartiment de somni. Compra d'entrades. Més informació |